Jakob. Mind on alati tõmmanud Hispaania, Portugal ja Itaalia. Seega valisingi nendest riikidest mulle meelislinnad, kus olen käinud.

1) Hispaania ja Barcelona. Barcelonas olen ma käinud kokku kolm korda. Esimene kord oli aastal 2015 ja sellest korrast ma eriti midagi ei mäleta.Teine kord oli eelmise aasta kevadvaheajal ja siis nautisin ma sealset kohalolekut täiel rinnal, käisin rannas, jalutasin mööda linna ringi. Ilm oli muidugi lihtsalt imeline, ei saanud kordagi vihma ja peaaegu kogu aeg paistis päike. Veel meeldib mulle just Barcelona, kuna seal on ka jalgpallikultuur au sees ja see on maailmatasemel. Õnnestus käia vaatamas ühte mängu kohalikul jalgpallistaadionil Camp Nou’l. Lisaks tutvusime ka kirikuga, mida ehitatakse alates 1882. aastast – Sagrada Família. Kolmas kord oli läinud aasta juuni lõpus, kus veetsin Barcelonas tervelt pool kuud ja sain tuttavaks selle linna suvekliimaga, mis oli ka väga, väga soe ja mõnus, kuid tuli vaadata, et sa päikesest ära ei põleks. Sellel ajal õnnestus külastada ka kahe kuulsa kunstniku muuseumeid. Nendeks kunstnikeks olid Salvadore Dalí ja Claude Monet.

2) Portugal ja Lissabon. Seal olen ka käinud kaks korda ja mõlemad korrad olid väga meeldejäävad. Esimene kord oli aastal 2017 ja sellest korras on meelde jäänud jällegi üks jalgpalli mäng, mida me vaatamas käisime. Lisaks jäi meelde ka see, et kui käia kevadvaheajal Lissabonis, siis rannad on üpriski tühjad, kuna kohalike jaoks on külm. Veel üks lahe avastus oli Portugalis tegutsev hommikuhelveste söögikoht, kus sai süüa väga erinevaid rooge: hommikuhelbeid banaaniga, vahukommidega, küpsistega jne. Veel tuleks kindlasti arvestada ka sellega, et Portugalis süüakse palju mereande. Teine kord oli aasta hiljem. Otsustasime perega minna uuesti Lissaboni, kuna meile väga meeldis seal esimesel aastal ja soovisime seda veel kord nautida. Teine kord oli minu jaoks isegi palju põnevam, kuna me ei käinud ainult mööda turismiatraktsioone vaid jalutasime niisama ringi.

3) Itaalia ja Catania. Nendele, kes ei tea, kus asub Catania, siis see on Sitsiilia saare idakaldal asuv linnake. Seal käisin ma 2019. aastal ja kõige enam jäid mulle meelde amfiteatrid, mida nägime seal väga palju. Catania on väike linn ja seetõttu oli seal ka palju mõnusam olla.: ei olnud suurlinna tunnet, kui ringi jalutasid. Ilm võis olla mõnel päeval väheke udune, kuid selle eest päikeselised päevad tegid selle tasa. Seal nägin ma ka Etna vulkaani, mis on Euroopa kõrgeim vulkaan, ja mis sellel ajal õnneks ei pursanud, aga paar nädalat peale meie lahkumist purskas see.

Kert Kaspar. Nagu ka Jakobit, on mind samuti köitnud soojad maad. Minu kõige meeldejäävamad seiklused toimusid Türgis, Egiptuses ja samuti Hispaanias.

1) Türgi ja Alanya. Alanyat külastasin 2019. aasta aprillis. Peamised vaatamisväärsused, mida mina külastasin, olid Alanya kindlus ja Damlatas koobas. 13. sajandil ehitatud ning 250 m kõrgusel merepinnast asuv Alanya kindlus on Türgi üks populaarsemaid vaatamisväärsusi. Seal sai imetleda ilusat merevaadet ja tutvuda Türgi ajalooga. Kindluses oli ka mitmeid ajaloolisi hooneid, nagu näiteks Süleymaniye mošee, mida kindlalt soovitan külastada, kui Alanyasse satute. Damlatas koobas oli midagi, mida ma polnud varem näinud: laest rippuvad stalaktiidid tekitasid minus tunde, nagu ma oleksin kuskil teisel planeedil..Loomulikult sai ka mõnusalt logeleda basseini ja mere juures ning süüa halvaad ja lokumi. Võib julgelt öelda, et sain pruuniks teiseks juuniks.

2) Egiptus ja Nuweiba. Seal käisin koos perega 2017. aasta talvel. Ka seal oli palju huvitavaid tegevusi, näiteks kanjonite vahel seiklemine, kaamlitega sõitmine ja Sinises Augus snorgeldamine. Need, kes ei tea, siis Sinine Auk on Egiptuse kõige kuulsaim sukeldumiskoht. Loomulikult ma sukeldumist ei proovinud, kuna olin siis veel väga noor ja ei osanud hästi ujuda. Seega piirdusin ainult snorgeldamisega. Veepinna all oli palju värvilisi koralle ja kalu. Kaamelitega sõitmine oli minule kui eestlasele väga huvitav kogemus: nägin seda looma esimest korda lähedalt. Minu õnneks polnud nad üldse nii hirmsad, kui ma alguses kartsin. Nendega sõitmine oli väga lõbus ja kindlasti soovitan seda kogemust kõigile.

3) Hispaania ja Salou. See reis meeldis mulle nendest kolmest kõige rohkem, sest käisin isaga WRC rallit vaatamas. Seal käisin 2018. aasta sügisel. Kuna see oli minu esimene rallikogemus, siis jäi see mulle kõige rohkem meelde. Meie kahjuks Tänak rallit ei võitnud. Kuna Kataloonia ralli oli ka seal väga tähtis üritus, siis oli ka palju ralliga seotuid tegevusi, näiteks 5D ralli simulaator, mis on saanud vahel ka Tartus Eesti ralli ajal proovida. Kuigi peale rallit väga palju aega ei olnud saime õnneks ka nautida Hispaania kliimat. Käisime tihti mere ääres ja nautisime sooja päikeselist ilma. Saime ka nautida kohalikku toitu ja kultuuri. Samuti käisin Ferrari-maal. Seal sain proovida F1 simulaatorit, õppida Ferrari ajalugu ja käia erinevatel atraktsioonidel.

Kokkuvõttes võib öelda, et need riigid on suurepärased kevade eest põgenemise sihtkohad, kus saab nautida sooja ja päikesepaistelist ilma ning avastada huvitavaid vaatamisväärsusi ja kohalikke traditsioone.